Odstapienie od umowy

Prawo odstąpienia od umowy
Sklep prowadzony przez:
LapTop OdNowa Hubert Jackowiak
z siedzibą przy Spacerowa 19/24, 64-920 Piła
NIP: 7642703818
REGON: 388064090
Telefon: +48737491467
E-mail: Hubert.jackowiak@gmail.com
Adres korespondencyjny:
Hubert Jackowiak
al. Wojska Polskiego 37e/52
64-920 Piła
1. Na podstawie ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014r., Klient będący
konsumentem (w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego) oraz osoba fizyczna prowadząca
działalność gospodarczą podlegająca wpisowi w Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej (CEiDG) dokonująca czynności prawnej (zawierająca umowę
kupna/sprzedaży) związaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, gdy z
treści zawartej umowy wynika, że nie posiada ona dla Przedsiębiorcy charakteru zawodowego
ma prawo odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny.
2. Odstąpienie od umowy jest skuteczne, jeżeli Klient złoży w terminie 14 dni od daty
doręczenia towaru, oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy
złożenie oświadczenia przed jego upływem. Forma złożenia oświadczenia może być dowolna,
np.
● oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do ustawy o
prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (do pobrania poniżej),
● drogą mailową na adres podany w paragrafie 1 niniejszego regulaminu,
● listownie na adres podany w paragrafie 1 niniejszego regulaminu.
3. Klient zwraca towar do Sklepu w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od
umowy na swój koszt.
4. Sklep zwraca środki w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia. Sklep może
wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z
powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
5. Sklep zwraca środki przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiem posłużył się Klient.
6. W przypadku, gdy Klient wybrał inny, niż najtańszy oferowany przez Sklep, sposób dostawy
przedmiotu, Sklep nie zwróci Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Sklep
zwróci jedynie koszt najtańszej dostawy danego przedmiotu do Klienta.
7. Klient pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (np. koszty opakowania,
zabezpieczenia, nadania).
8. Prawo odstąpienia nie przysługuje Klientowi w przypadkach umów:
● w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb;
● w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój
charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
● dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli
spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu
do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sklep o utracie prawa
odstąpienia od umowy;
● o świadczeniu usług, jeżeli Sklep wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta,
który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez Sklep utraci prawo odstąpienia od umowy;
● w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę
zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
● w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca
krótki termin przydatności do użycia.
9. Na podstawie art. 31 Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 w przypadku
odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem
przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą.
10. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy, będące wynikiem
korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania rzeczy.

Visit Us On FacebookVisit Us On Youtube